fru frotunas vänner och ovänner

Asså jag vinner aldrig något.. Jag köper kanske två trisslotter i månaden och som högst har jag vunnit 75:- som jag sen tagit nya lotter på och som varit nitlotter.. "Men lite har du väl vunnit då" Säger ni då.. Och nej ni har fel fel fel. Jag har ju för det första förlorat de 25 kronor jag kostade på mig att köpa lotten och sen förlorat min värdighet den där lilla sekunden då jag faktiskt hoppades på att jag inom loppet av 14 sekunder skulle vara miljonär och alla i närheten skulle tänka: "Ah.. nu kan hon göra vad hon vill.. mmm... ah"

Men istället står jag på grönan och skriker:"Kom igen nu lucky number tretton!!" Sen visar chokladhjulet ändå 42 och personen bredvid en tar glatt emot en megafet kexchoklad.. Kul.. Nej men verkligen..

Jag vann inte ens på chokladhjulet på scouternas julmarknad.. Det är ju inte ens så mycket begärt tycker jag.. Lite choklad liksom.. Kan man ju inte ens sluta jobba för. Bara bli fet på.

Jag prövade lotto också. Visste inte riktigt hur man gjorde så jag kryssa lite och tänkte att nu jävlar ska jag fanimej.. nej.. jasså jag vann inte nä men det är okej.. verkligen..

Bara ett litet sketet gossedjur då? Inte? Nehej..

Skulle jag komma fram på bingolotto och få välja en låda skulle jag ta den där så man får prenumerationer på Allers och DN gratis.. Så skulle jag vara en av dom som låter sura för att de har vunnit.. Ni vet vilka jag menar: "Jaha har jag vunnit en bil? Jasså en resa till västindien också.. jaja.. ja eh.. tack."
 (så svarar killen i telefonen och tar ännu en tugga av sin gigantiska kexchoklad)

Hoppas du blir fet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0