Dripp dropp

Det regnar. Ständigt och jämt. jag väcktes inatt av att det regnade.. 2 advent och istället för snö och knarr under moonbotsen (jag har inga moonboots men jag skulle vilja ha..) så läcker det in i mina allt för gamla men ack så fina stövlar. Jag gick faktiskt upp och åt frukost idag innan jag gick till jobbet. Det har nog inte hänt på.. eh.. väldigt länge.. Dr Phil går ju på tv4+ vid halvåtta snåret. Alltså jag gillar ju den där mannen. han är USAs pappa då Oprah är dess mamma.

Han är väldigt amerikansk vilket inte talar till hans fördel med hans sydstatsdialekt kombinerat med kommentarer som "you´re just being crazy" och "your children didn´t ask for this" and so on and so forth.. För är det någonstans i världen det finns freaks i världen så är det väl det stora landet i väst? Ståp mi iff ajm rång... Idag handlade det om ett gift par där frun precis berättat för mannen att hon fortfarande är kär i sin exman. Hon är där för att han reagerade så häftigt på den nyheten och vet inte om han är trygg nog att stanna kvar med.. Holy macarony..

Fast jag åt frukost så är jag lik förbannat lika hungrig..

Missöde igår.. jag står på apoteket och har köpt med mig sushi.. Med tillhörande misu soppa. Jag ska betala och ställer ifrån mig på ställaifrånsigskivan precis vid kassan.. Utan att jag kan göra något åt det ser jag hur behållaren med misusoppan trillar över kanten och tar rullarna och laxen med sig i fallet.. Den fatalt sura välpermanentade apotekstanetn bakom kassan fattar inte vad som hänt förrän jag efter tre utrop har förklarat att jag MÅSTE HA PAPPER! Då börjar hon gapa på mig och säger både det ena och det andra...

Himla apotekstant..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0