I sjumilaskogen

Det finns några figurer i min omgivning som jag träffar nästan dagligen. Vi har Grinchen (ni vet han som stal julen) Långa farbrorn (Han som är jättelång och jättesmal och jättesnäll), Baloo (ingen större presentation behöver ges), I-or, Bamse killen (han som pratar Bamse).

Dessa figurer går runt och tror att de är några andra fast jag har kommit på att de inte alls är det, utan faktiskt är sagofigurer i min fantasi... :P

Sura tanter finns det ju gott om också. Jobbar dom inte på apotek så finns dem vid en busshållplats nära dig och står nazistiskt i kö.. Går man före (då av misstag natuuuuuuurrligtvis) så får man en sylvass armbåge och lite tantspott i nacken...

Yngves pepparkakor är godast. Imorgon ska jag äta mig mätt på pepparkaksdeg..

Kommentarer
Postat av: Andreas

Helskön idé! Jag ska kolla på sagofigurerna på jobbet i morgon. Inser redan att jag kommer träffa Karlsson på taket, Baloo och Blyger. Undrar vilken figur jag kommer se i spegeln :)

2008-01-07 @ 22:13:57
URL: http://a5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0