It´s the glögg talking...

Luciafirande idag med tre (!) luciatåg inklämda och medverkande i ett fjärde i kväll. jag hade verkligen velat pallra mig upp vid halv sju i morse men då klockan ringde så var det bara snooze knappen som gällde.. (vad tänkte jag på egentligen?) Men nu har jag fått både lussekatter, pepparkakor och glögg för hela slanten iaf. Och Staffan var en stalledräng fyrstämmigt.

Jag vet att när det är vinter så ska man ha varma kläder på sig, men jag är en av dom som helst alltid vill kunna ha linne. Det ser hemskt mysigt ut med en tjock stickad tröja och en halsduk och sitta o dricka te, men hur frusna är ni egentligen? Jag VILL ha fina stickade saker men för det första blir det sjukt varmt efter tio minuter och man måste krångla av sig koftåbäket, plus att det sticks.. Oavsett om man har tröja under eller om det är mjuk ull det sticks. Som tusen nålar. Den enda tröjan som är ok som bor i min garderob hade jag på mig dagen till ära, för där jag jobbar är det ganska kallt.. Jag klarade mig till tretiden iaf.

Kontrasterna blir liksom så stora, tokvarmt inomhus och snorkallt utomhus. Bylsa på med ylle och termo ute och ta av med små nylonstrumpor inne.. Det tar ju sju svåra år innan man får på sig allt för att kunna gå ut. Men det är ju lite tjusning i det också förstås. Liksom det mesta om man vrider på myntet.

jag är nog den enda som tänker på sånt här. Och den enda som fortfarande tror att man använder galon till regnkläder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0