flyttens fram och baksidor...

Flytta aldrig. Det är jätte jobbigt.. jag vet..

1 maj flyttade jag från nedskräpade Hässelby (gård.t.o.m) till förtjusande söders höjder till en lägenhet i behov av lite kärlek.. Takets färg hade flagnat så att det hängde lite flagor här och var och färgen på väggarna såg vettskrämd ut... De som bodde där innan (eller dom före dom, vem vet..) hade pluggat överallt i väggarna och mot den smått pissgula färgen såg rummet ut som en schweizerost.

Det blev att åka till Fredells och inhandla spackel, spackelspade, färg, sandpapper, penslar, rollers och mer spackel.. Sen kom snälla Kjelle med stege och rollerstavar (så att det inte tar sju svåra år innan man är klar med en halv vägg)

Efter man har spacklat och slipat (vilket redan vid andra väggen är rätt tröttsamt och man förbannar allt vad målarkonst heter) då man dessutom tror att det är klart men då misstar man sig! Spackel sjunker nämligen in och man måste slipa och spackla en gång till.. Sen ska samma sak göras i taket...

Men nu är det fint iaf och en ny kristallkrona har inhandlats och pryder min hall! Man är ju en sucker för lite bling bling..

Så när du står på visningen och tittar och tänker: "Åh vad fint det kommer bli, och min säng passar nog perfekt i det där hörnet!" Det gör den inte alls det! Den är precis 10 cetimeter för lång och eftersom det är billigare att köpa ny säng än ny lya så tar du nästa helvetestripp till IKEA där du inhandlar ny kortare säng samt ny spaghettislev (för den kom bort i flytten) , en extra kastrull (för det är ju alltid bra att ha) samt gardiner och bokhyllan Billy som saknar tre skruvar då man ligger i mjukisbyxor på hallgolvet och försöker att skruva ihop densamma..

Missförstå mig inte.. Även fast jag har svurit många fula ord och sparkat sönder en lilltå eller två så är jag glad att jag flyttade.. Jag slipper Sulan, Bengan och Vårtan som alltid kastade glåpord vid Hässelby torg. Men jag saknar Ica lite grann, det var alltid öppet till 22 och hade alltid mogna avocados.. Och jag borde verkligen inte klaga! Jag har haft enorm tur och jag trivs som bara den! Jag längtade faktiskt lite hem fast man klev rakt i en färgburk då man kom innanför dörrn.

Ica vintertullens avocados är alltid gröna.. Men jag hör Operasång från Orionteatern..:)

Värden där borta är skyldig mig 1500 spänn.. ge mig dom nu då.. snälla..

Okej då.. flytta då.. Iallafall om du vill bo så mycket i din nya kåk som jag vill bo i min..
:)

Kommentarer
Postat av: Haren

Haha, darling! Jag började skratta vid "färgen på väggarna såg vettskrämd ut" och sen fortsatte jag bara :D Din lilla stackare där... Men du ska veta att jag är grymt avis på dig i alla fall! När får man se underverket förresten?
(och tack för din söta komentar :)
KRAM

2007-06-27 @ 13:12:42
Postat av: Sexkitten

Mmm..kissen gillar söder!

2007-06-29 @ 12:26:25
URL: http://girltalk.se/blog.asp?blogID=11
Postat av: Olaola

Hej!
Jag får komma och dricka sprit en dag, lätt. Jag gillade ditt inlägg om att du gillar nubbe. Det är både bra och dåligt att gilla starksprit för att det är så gott. Mest bra tror jag.

2007-06-29 @ 22:54:13
URL: http://olaola.se
Postat av: Ulrika

HAH, det här var skitkul läsning. Som en bra krönika, ungefär. Bra att du trivs iaf, trots alla om och men...

2007-06-30 @ 10:38:25
URL: http://kilklack.blogg.se
Postat av: fröken Främling

åh skulle gärna också vilja flytta till söder!

2007-06-30 @ 14:15:55
URL: http://melankoliskt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0