Dängrot

Jag har ont i magen.. Jag har faktiskt MAGKATARR... Katarr.. Låter som något som skulle kunna sitta utanpå kroppen och klia väldigt mycket.. Det är ett riktigt hemskt ord.. Katarr..

Men jag har det.. Och inte i ansiktet utan i magen. Det kääns ungefär som att någon har slagit en i mellangärdet så att man får den där andnöden..

Samarin och pepcid. Losec och omeprazol sandos... Var snäll att rädda mig från ondo.. Jag har tom dristat mig till att dricka yoghurt.. I surrender.. Då Sofie dricker yoggi bärdryck är det nåt som är fel, den saken är säker.. Och något är fel.. Min mage vill äta upp mig innifrån..

Så gick jag till doktorn för att jag hade så ont så jag ville ha hjälp NU NU NU! Fick en tid och fick träffa en läkare.. Eller om man kan kalla honom för det.. Jag har haft min beskärda del av dåliga läkarerfarenheter.  Och här kom en till.. Han skrattade lite pompöst och sa att nej dig kan inte jag hjälpa.. Du får väl ta kontakt med en annan läkare! Jaha sa jag.. Men om man kanske skulle kunna pröva.. NEJ! skrek vitrocken och bestämde att jag överdrev med mina påstådda våndor och att jag nu skulle betsls honom åtskilliga kronor för hans expertis..

Låtsasdoktor Dängrot...

Annars då? Bilen rullar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0