Jultidningarna kom redan i oktober...

Måste säga att jag gillar vintern ändå.. Visst det är mörkt.. och kallt.. och lite (ganska mycket :)) ruggigt och blött och lite allmänt obehagligt.. Men jag gillar den ändå.. Att det blir mörkt tidigt är också lite mysigt tycker jag..Man får tända ljus och pynta. Först kommer adventspynt för att sedan fyllas på med mer julpynt av det hårdare artelleriet... Men smakfullt, naturlich!

Jag tar fram min snögubbe som vid det här laget tappat sitt glitter men ler lika stort för det, jag tar fram min rocking santa, vilket är en gungande tomte med väldigt minimalistiska drag.. :) Sen min julgran förstås! Ahhh. Min julgran.. Den är inte stor men den e grön och kan ta ganska mycket pynt innan den ramlar omkull.

Pyssla e kul också, o baka. Lussebullar och bondkakor och pepparkakor som blir för tjock för att jag inte orkar kavla ut dom ordentligt.

Men nu pratar jag om julen mest, det var ju vintern som var trevlig.. Fast julen är en sån stor del av den. Man förbereder ju för 17 i nästan 2 månader. Sen i januari är det ju förstås inte så kul längre.. fast februari är väl ändå värst.. massa tid kvar till lite ledig tid och massa kallt och slask kvar.. Då har man börjat tröttna..

Men just nu så myser man mest med kanelte, mandariner och fårskinnstofflor...

Påminn mig om detta inlägg då jag står någonstans och svär över kyla slask och vinter.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0