Se upp i backen

Jag ska erkänna en svaghet: Jag kan inte åka skidor..Jag tycker faktiskt det är lite läskigt.. Jag kan nämligen inte stanna, så då jag en gång börjat åka nerför backen så accelererar farten bara mer och mer och till slut så krockar man med ett träd eller annan fin skidåkare i lustig toppluva..

Jag har släkt i norge och är därav halvnorsk. Man skulle kunna tro att mitt genarv automatiskt förde med sig att man kunde göra en 360 i pisten och köra puckel utan problem, men icke jag själv icke.. Min akusiner kunde åka telemark redan i magen och min syster är en hejare på slalom (fast hon säger att hon är sådär bara för att trösta mig..) Det är alltså bara jag som är pinsamt dålig på vintersporter. Jag vill helst åka pulka men ärligt talat, hur sexigt är det på en skala?

Minns en gång i Norge då vi skulle åka skidor och jag snällt förklarat för mina kusiner att jag knappt vet hur ett par pjäxor ser ut, och de snällt lovat att de skulle träna med mig ett tag i barnbacken först..

Jag följde med och fann mig själv snart sittande i en lift upp till en backe som hette typ "dödens tand". Det var inte barnbacken! Det var dödens himla tand! Ack ni svekfulla kusiner..

Men jag ville inte vara sämre jag så jag åkte ut i backen som snabbt lutade sig i ungefär 90 graders vinkel och jag fick följa med om jag ville det eller ej.. Efter tio panikminuter senare så hade jag lyckats slå mig, slänga mig på marken och blivit allt för blöt i baken..

Å nu vill dom ha med mig till Åre.. Vet inte vem det är mest synd om.. Mig eller Åre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0