Karlssons kalasklister är prima vara!

Att göra sitt bästa e bra.. Säger dom. 

"Bara du gör ditt bästa!"

Men jag har märkt en halvjobbig trend. Ju duktigare man är eller ju mer man kämpar så förväntas mer och mer och kraven blir högre och högre.. Om man är ny på ett jobb och gör just sitt bästa för att  göra sitt jobb på bästa möjliga sätt , om man tar egna initiativ och säger glatt att "det kan jag göra!" Man vill visa sig framåt och att man klarar av sina uppgifter med guldstjärna i kanten.

Men då man någon gång har en dålig dag, är trött, ledsen eller irriterad och göra ett misstag vill man tro att folk ska förstå och låta det gå obemärkt förbi. Icke.. Ju mer folk förväntar sig av en desto mindre får man misslyckas. Och det blir större rabalder den enda gången du gör det.

En kompis till mig är alltid glad. han är alltid på gott humör och skojar om det mesta. Men den gången han sitter tyst och inte alltid har ett leende från öra till öra utan kanske bara från kindben till kindben kommenterar människor omkring hur sur han verkar vara..

Missförstå mig rätt och fett här.. Jag TYCKER att man ska göra sitt bästa, för att göra något halvdant känns inte så aktuellt. Inte för mig i alla fall. Men jag tycker mig se mönstret av att ju mer rätt du gör, desto mindre förståelse får du om du visar sprickor i fasaden..

Det ska ju löna sig att slita lite extra för att vinna något. Inte bli räddare och räddare för att någon enstaka gång trampa snett, för att sen klistra ihop sig med karlssons klister...


Kommentarer
Postat av: Haren

Så rätt så rätt!

2007-10-22 @ 22:39:33
URL: http://themasquerade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0