Nej, jag kan inte säga nej!

Jag kan inte säga nej. Och om jag ska säga nej så måste jag verkligen ta sats.. Fast jag börjar bli bättre. Lovar. "Kan du hjälpa mig med den här?" Och man varken kan eller vill hör jag mig ändå säga..  "Ja.. eh.. visst.. jo men det kan jag nog."

Det där i början med jo.. eh.. då vill jag att folk ska fatta att jag inte alls kan, att jag är gruvligt upptagen (jag tittar också lite extra intresserat på det jag håller på med) och att de ska förstå själva att jag inte kan. Oftast icke.. Men tom ibland då de faktiskt fattar och säger "Oj, men du kanske e upptagen?" så tittar man lite småstressat omkring sig och svarar "Nej då, ingen fara"... PUCKO! Säg istället att du har massa att göra och inte har tid! Fast... nej.. man vill ju vara trevlig och att alla ska trivas...   Yadiyadayada...

Det bör dock påpekas att säger man nej någon gång så tittar dom på en med ögon stora som tefat och då måste man snabbt ändra sitt nej till ett tveklöst JA!! Jag ska säga nej mer.. Shut up and suck..

Kommentarer
Postat av: Praesto

Du vet att du är min tvillingsjäl, va?
You go girl!

2007-10-23 @ 17:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0