Under pressure...

stress och press

2 små ord som betyder stora saker..  Stress för att hinna till jobbet för att man försov sig lite för att man inte kunde gå och lägga sig så tidigt som man ville för att man precis kommit hem från jobbet/träningen (som skulle göra en gott och ge lugn btw) och för att man inte la sig direkt för att man måste ju lugna ner sig efter dagen och kanske hinka i sig lite vanilj te innan man med bankande hjärta lägger sin kalufs på kudden.

Press för att man vill göra sitt bästa på jobbet och för att hinna söka till utbildningar, kurser och annat som ska göra klivet till nästa pinne på karriärsstegen mycket lättare..

Om det ändå var en stege gjord av rep och plankor som ledde upp i en träkoja eller nåt...

När jag väl börjat stressa så kan jag inte slappna av så lätt.. Trots djupa andetag och stressbollar (vilket bara gör mig mer stressad, vem uppfann den??)

Just nu skulle jag vilja vara hemma i min soffa, med en filt och zappa lite.. Kanske ha lite tråkigt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0