Gunvald och hans vänner

Svenskarna är ett fint folk.. Jo men jag tycker det. Vi e snälla (lite griniga) positiva (lite bittra, men jag har ju en förkärlek till sådana människor), vi är trygga och vill alla väl...

                                                                             MEN

E vi ändå inte lite för tråkiga för vårt eget bästa? Eller vi? Vi låter kanske bara samhället forma oss lite för mycket.. Mångsidighet tex är väl egentligen inget vi kan skryta särskilt mycket med, tycker ni? Jag menar varför kan det inte få finnas fler programledare än Reneé Nyberg eller Aschberg? En "Komoch sittiminsoffasåkanviprataomdittliv-programledare"; Malou von sivers, eller några fler skådisar än Micke fucking Persbrandt och Tuva Novotny??

Micke är i för sig en hejare på att säga fula saker och smälla andra på käften och Tuva (e faktiskt bra) men ändå.. Det finns fler..

Eller som om vi hade brist på sjungande oupptäckta barn och ungdomar som sjunger som näktergalar och har en utstrålning därefter.. Eftersom vi har gott om dessa undrar man varför vi än en gång måste få utstå inte bara Pernilla Wahlgren på scen utan hennes avkomma med.. Som dessutom sjunger falskt och inte alls e speciellt söta..

Snälla Bert.. eller Kishti eller vem det nu är som bestämmer.. Svälj kastmärket, håll käften och var lite schysst nurå... Pleeeaaase?


Kommentarer
Postat av: Haren

Right on!
Fast du får mig att fundera lite... vad har en näktergal för utstrålning..?
KRAAM

2007-09-03 @ 17:37:43
URL: http://themasquerade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0