Mjölk e inte livet..

Imorgon ska man tydligen ha på sig en röd tröja för att stödja munkarna i Burma.. Jag har ingen röd tröja.. Men jag kan ha rött nagellack eller nåt! Jag tycker dom e bra... Munkarna alltså. Stand up for your right ! inte låta sig slås ner bara för att man har en K-pistpipa i näsan..Ibland ska man ju fan inte ge sig bara. Som jag när jag var liten.. Nu menar jag inte att jag var en 80-tals Gandhi vid sju års ålder med slagord som "stoppa pressarna" eller "skogen är våra lungor" utan det handlar om något så enkelt som mejeriprodukter... Dairy products...Kefir.. mjölk helt enkelt.

Jag avskyr mjölk.. Jag kan räkna centilitrarna av ren mjölk jag druckit på ena handen.. Det går inte.. Mjölk är jolmigt. (och ja det finns ett ord som heter jolmigt) Jag kan heller inte äta fil, yoghurt eller andra jolmiga mjölkprodukter. Aldrig kunnat, kommer aldrig kunna..

Mamma försökte dock.. T.om. pappa försökte ibland. Ska du inte pröva du kanske blir överraskad? Mmmm Just det.. Att det smakar sopor den här gången med.. Hon försökte på alla sätt. Lite pytte oboy i som sen resulterade i att jag fyllde på med tre matskedar till.. Hon försökte få i mig ost med miniatyrmackor för att jag skulle smaka. Jag gjorde det icke. Det som smakar dåligt smakar lika dåligt i liten mängd..

I skolan fick vi små pins där det stod mjölk i livet på .. Jag ritade ett stort X över min och satte den trotsigt på ryggan.. För visst e man rebell.. Rakt in i själen...

Kommentarer
Postat av: Haren

haha kaxigt!

2007-10-16 @ 08:58:28
URL: http://themasquerade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0