Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump

Det är strålande sol och blå himmel idag.. Alla tycker det är fantastiskt och envisas med att påpeka det. Visst är det trevligt, men jag måste erkänna att jag oftast hellre vill att det ösregnar och blåser så att det nästan viner i husväggarna.. Och så får man dricka te, (vanilj med hemlagad (plus i kanten) honung) och inte göra nånting alls, för "nej inte kan jag gå ut i det här vädret!"

Snart är det kanelbullens dag. Vilken tur att kanelbullen har en dag, när skulle man annars äta kanelbullar? .. eh...

Bra med dagar ändå. Gillade barnens dag då jag var barn. Eller sådär.. Man fick väl mest rita pedagogiska teckningar om fred på jorden eller vika hattar av tidningar, som jag för övrigt aldrig fattade hur man gjorde.. Eller fettisdagen! Gillar i för sig inte semlor någe vidare men iaf! Man får äta massa obra saker utan att få dåligt samvete. Namnsdagar är väl okej men jag har ingen namnsdag :( Och då heter jag ändå två namn och inget finns med.. Alfhild finns med.. Ali finns med.. Men inte Sofie.. Cruel world..

Så jag får dela med Sofia, eller låtsas att jag har namnsdag då.. 15 maj för er som inte vet! Inte undra på att alla misstar en för att heta Sofia.. Det kanske är larvigt men jag blir lite sur på riktigt då folk säger fel.. Jamen det är lite som att säga Christer till Christian.. Det är faktiskt två helt olika namn.. Som Sofie och Sofia..

Okej om man säger fel men man tror man känner en snubbe..

Jag ska döpa om mig till nåt som folk inte glömmer.. Typ Pippi.. Världens starkaste tjej..Jag ska försöka kirra en lilla gubben med en gång!



Kommentarer
Postat av: Haren

visst suger det när folk säger fel... men jag råkar liksom inte ut för det. syrran gör (carolina/caroline) men inte jag. johanna liksom... johannes kallade min pappa mig för när jag var liten men sen blev jag arg och sa till på skarpen att jag faktiskt var en tjej. då slutade han. flank däremot finns det varianter på vill jag lova!

2007-09-20 @ 21:40:05
URL: http://themasquerade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0