Trassel hos Tandis

Ja jag ska klippa mig.. Det håller inte längre..

Jag har långt hår, nästan för långt tycker jag själv.. Fast... Jag har frisörskräck. Jo, men jag har det.. Innan jag klipper mig hos en frisör så måste jag noga förklara hur viktigt det är att hon klipper fem centimeter och inte sex och att jag kommer stämma henne om jag blir missnöjd..

Detta gör inte saken lättare för stackars frisören att klippa mitt hår preciiis som jag vill ha det.. Jag har en vän som bara kan gå in till en frisör (vilken som helst!!) och säga: "Gör vad du vill"  Jag skälver vid blotta tanken och måste därefter påpeka tydligt för min minituöst noga utvalda frisör att denne striktligen INTE får göra precis som hon vill..

Ovannämnda svär lite tyst för sig själv och sprutar mitt hår med vatten så jag till slut ser ut som en blöt afghanhund. Minns Ni Trasselsudd förresten?? Trasselsudd var ett tecknat barnprogram som handlade om afghanhunden trasselsudd. Om jag någon gång skaffar en afghan hund (vilket jag tvivlar på) men OM så ska denne heta Trasselsudd..

Så att gå till frisören är för mig som det är för andra att gå till tandläkaren..(Eller för mig också för den delen, ingen gillar tandis..) Som tur är innehåller frisörbesöket inte bedövningssprutor och ändlös smärta, plus att man känner sig bra mycket snyggare när man är färdig från frisören än från tandis... När halva munnen hänger och man sörplar dreggel i två timmar så vill man inte gå tillbaks ett halvår senare..

Fan jag måste gå till tandis... Det håller inte längre...

Kommentarer
Postat av: Haren

å darling jag älskar dig! sitter och småmyser/skrattar för mig själv varje gång jag läser dina inlägg! nu var det en del att läsa ikapp men det har jag gjort (och med nöje!), duktig som man är ;)
och självklart minns jag trasselsudd! ojä...
nu ska jag leka med min dator (för det gör jag ju inte nu...)
ska vi baka bullar på kanelbullens dag? den är i början på oktober va?

2007-09-20 @ 21:42:43
URL: http://themasquerade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0