Hyres-rätt?

Jag bodde i Solna för ett antal år sen. Jag och min mamma så fort syrran flyttat till killen.

Vi bodde där och gjorde det man gör i ett hem. Vi hade aldrig fest, vispelade aldrig hög musik och tv volymen var alltid på det normala decibelsträcket.

En vacker dag i .. juni kan vi säga att det var så får vi ett brev hem från hyresvärden där det står att vi ska "Iaktta ordning, sundhet och gott skick"... Detta är ett klassiskt brev för att man stör sina grannar. .En första varning inför vräkning.

Vafan??

Grannen under oss hade anmält oss till störningsjouren som nu en natt i veckan cirkulerade utanför vårt hus... Han hette Nordman.. kan vi kalla honom för. Han tittade ut genom dörren så fort jag eller mamma kom in eller gickut genom porten. Han kom upp kl 2, mitt i natten då vi låg och sov och klagade. "Varför flyttar ni möbler för??" Ja.. säg det...

Detta eskalerade till en spiral av grannhändelser. Till slut hade han övertalat alla i huset om att vi störde och pratar man om något tillräckligt mycket börjar folk tro på det..

Sundhet my ass...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0