Leave me the **** alone...

Ni vet dom där. Dom som står utanför köpcentrumen för att fånga in en då man kommer utanför dörrarna och håller upp sin mapp med rädda barnen elller greenpeace på. "Hej har du tid???" Nä jag har för bövelen inte tid. "Har du Telia???" Nej jag har för guds skull inte telia och försöker du komma nära med teliaerbjudande så slår jag dig.. (Läs tidigare jaghatarteliainlägg..) De flesta är rätt bra på sitt jobb. De vet logistiken (utanför köpcentrum eller på trafikerade gator), de vet leendet som är obligatoriskt. Och de kan prata och gå samtidigt och memorera mycket text...

Jag såg världens sämsta sån där försäljarmänniskatyp idag... Jag tyckte synd om honom. Han försökte desperat få kontakt med äldre kvinnor och höll försynt upp sin mapp för att de skulle bli intresserade. Stackars killen. Alla bara promenerade över honom som bulldozers. Och varje gång han fick nobben att visa upp sin mapp så blev han nästan ledsen. Jag kunde liskom se hur hans hjärta brast.. Stackarn. Nya tag. Nederlag.

Skaffa nytt jobb innan en pensionär förstör ditt framtida yrkesliv.. Jag hejar på dig försäljningskillen! You GOGOGO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0