we come in peace

Jag tror inte ni förstår. Att vi aldrig kommer förstå varann. Männen är fanimej från mars, de har rest hit för länge sen och lurat i oss godtrogna kvinnor att de ska dela sina liv med oss, men de vet bara inte hur man gör riktigt..

Då det blir problem mellan marsianer och.. ja oss vanliga människor så ska marsianerna alltid fokusera på det som är utanför problemet. Som att marsianen spendererar alltför mycket tid på sitt rymdskepp med andra marsianer och man kanske vill att han ska komma ut lite för att ja.. för att han sa att han skulle det för tre timmar sen men han har inte kommit ut än.. 
Marsianen försöker då på sitt marsianspråk förklara att varför förstår jag inte att han måste få vara lite marsian med andra utomjordingar ibland??

Jag vill ju bara att han ska komma ner på jorden.. ha nu fick jag till det...

För den uppmärksamme läsaren är ovanstående resonemang klart som korvspad. Att marsianen borde ha förstått att han skulle ringt och meddelat att han blev sen i rymdskeppet och att hela rymdresan skulle dra ut på tiden...

Man kanske ska skriva en kvinnamanual.. "Så här funkar hon".. ? Det är nämligen inte så svårt... Inte så svårt som man kan tro...

Kommentarer
Postat av: Malin

Korvspad är vad vi får vänja oss vid. Usche!

2008-09-01 @ 01:12:48
URL: http://malinwiklundsvarld.blogg.se/
Postat av: Jo

Vi gör det! vi skriver en kvinnamanual :) Du har ju helt rätt, det är inte så svårt...



Jag blir förresten alltid glad när jag läser din blogg, även om det blir mycket mer sällan när jag inte jobbar och även om jag blir ledsen när du har det jobbigt så skriver du ändå så mycket bra och roligt också :)

puss!

2008-09-26 @ 12:37:47
URL: http://themasquerade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0