2 ägg, 2½ dl socker...

Jag är sugen på vin och chips, men det får man ändå inte förrän imorgon... För ikväll är det viktigt möte och då kan man ju inte vara full.. skulle inte se så respektabelt ut liksom.. Hej här kommer jag till viktigt möte och är full... Eller lite kul hade det väl varit kanske :) Kanske om alla blev fulla..? Eller om någon annan än jag var full så kunde iaf vi gadda ihop oss.. Eller så skiter jag i att bli full och väntar ett dygn på att få dricka mitt vin...

Äta chips kanjag ju göra, men jag äter nog hellre än muffin snart. Helst en äppelmuffin eller vanilj.. Mmmm choklad blir ju så mäktigt. Jag bakade mitt paradnummer i förrgår, the kladdcake. Det är inte svårt att baka kladdcake men det är svårt att få den så god som min.. Nu hör det till historien att jag numera har gasugn vilket omöjliggör det mesta som börjar på kladd och slutar på cake. Den var förmodligen inne i ugnen för länge som säkert ändrade temperatur fem ggr helt på egen hand, för den blev hård, och bara sådär kladdig på vissa ställen.. icke bra. Gör om gör rätt som min gympalärare alltid sa...

På tal om min gympalärare så hette hon Billeba och var mycket rysk och såg själv ut att ha fått för många kladdkakor i sina dar. Och så var hon arg hela tiden.. Så varför lyssna på henne? Jag äter min hårda kladdkaka istället.

Kommentarer
Postat av: Jo

åh, kladdcakes... jag har två i frysen ^_^ vi får jämföra någon gång ;)

2008-02-21 @ 14:38:33
URL: http://themasquerade.blogg.se
Postat av: carim

hej socker! dagens husmorstips: ställ en ugnsform med vatten i botten av ugnen om du har gasspis. eftersom värmen bara kommer underifrån kommer vattnet förångas och därmed sprida värmen jämnt i hela ugnen=allting blir mycket bättre gräddat! funkar på allt.

2008-04-15 @ 10:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0