Dagens I-landsproblem...

Varför får man alltid dåligt samvete då jag köper något? Eller varför får JAG det? ... Varför kan man inte bara tänka; Det här Sofie, det här köper du för att du behöver/vill ha det och du får göra det om du vill och har råd.. Eller let me refrase that.. jag tänker ju så, men det känns inte bättre ändå..

Jag sparar pengar också.. Varje månad och jag tycker att jag kan få köpa mig ett par skor om alla de som står hemma i hallen läcker in.. Man måste ju få gå ut när det regnar liksom.. Kanske är det inte så med allt jag köper, att jag är i desperat behov, men ändå.. Måste man vara desperat för att köpa ett linne på hm?

Jag är iaf en jävel på att fynda. Håller ut tills rean börjar och tänker både en och två gånger innan man köper något onödigt.. Senast idag tänkte jag att jag har ju redan en sådan där och behöver jag verklien den här nu..

Varför kan man inte få vara lite glad då man unnar sig nåt? Blir bara knäpp när jag tänker på att pengarna kunde fått flytta till mitt sparkonto istället för till urban outfitters kassa..

Men vafan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0