Jag önskar plattsättarna en bra kakeldag!!

Hörde på radio i morse att alla plattsättare önskades en bra kakeldag. Trevligt tycker jag, så borde man göra med alla yrken, typ "Vi på Ica önskar alla fruktplockare en grön och nyttig dag!" eller nåt sånt.. Till alla konstnärer "en bra skapardag" eller så.

Mycket schysstare att vara plattsättare om man varje dag blir önskad en bra dag på radion... "Till alla arbetslösa önskas en riktigt bra dag i tristessen!" Nä det kanske är att gå för långt.. Fast om jag vore arbetslös hade jag skrattat lite.. Man behöver lite skratt då man är arbetslös tror jag.

Hörde igår att försäkringskassan skickar ut delegater som kollar så att de sjuka verkligen är sjuka. Ringer till dagis för att kolla att lilla Pelle verkligen var sjuk då mamma Lisa var hemma för VAB.. Jag blir lite putt på sånt där. Nu ska vi få de sjuka att må ännu sämre genom att ifrågasätta deras trovärdighet och få dem att känna sig som usla människor. "Vi gör världen till en sämre plats - Försäkringskassan" Visst finns det dem som fuskar, men jag har aldrig gillat det där med kollektiv bestraffning.. "Nu har ni skickat lappar hela lektionen kalle och lasse så nu får hela klassen sitta kvar"  How to make friends liksom..

Det är sol och blå himmel och det var faktiskt ljust när jag gick till jobbet i morse. ´Brukar inte störas så mycket av att det är mörkt utan det är ganska bra att rättfärdiga sin trötthet med något. Sen våren kan vara lite halvjobbig tycker jag för då ska man vara ute och man ska göra det och det och inte ska man vara inne och titta på film för då är man tråkig och ut o springa i skogen!

Kanske faktiskt ska chocka er lite och säga att jag planerar att springa i ett lopp, typ vårruset eller så och faktiskt försöka få bra tid. Ni behöver inte fråga "Who are you and what have you done to Sofie??"

Tänkte ´bara vara lite hurtig.. Det är roligare att springa då man inte vill skjuta sig efter en km heller.. Hoppas jag iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0