onsdag går jag ut och vankar, torsdag sitter jag i tankar..

Idag är det fredag och allt är bra med fredagar, bara just för att det är fredag.. Stackars måndagar  egentligen.. Hur kul är det att vara dan som alla suckar på och lider sig igenom.. Eller tisdag som bara är en klämdag mellan två ganska jobbiga dagar som måndag och onsdag. Onsdag var det alltid fiskdagen i skolmatsalen.. Mandeltorsk liksom.. anyhoo så var torsdag min favvo dag i veckan förr i tiden för det var på torsdagar som jag hade ridlektion, och roliga saker har liksom ofta hänt på torsdagar. Lördagar blir ofta en besvikelse då man har för höga förväntningar på utgång, biofilm eller annat nöje som man unnar sig för att man får sova länge dan efter. Och de dagarna tar vi lite extra väl hand om..

Jag hatar söndagar heter en gammal Ebba Grön låt som går ut på att det snart är måndag igen så man kan inte riktigt njuta av söndagarna, trots att det är en väldigt ledig dag. Denna söndag ska jag ta hand om min söndag, sova länge och baka morotskaka! Sa hon och snöt sig i förlklädet..

Kommentarer
Postat av: Jo

bra tänkt. way to go girl! vårda din söndag, det tror jag är vansinnigt klokt :)

2008-01-26 @ 19:49:52
URL: http://themasquerade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0