Det går trögt utan luft...

Jag har haft världens sämsta morgon. Busstrejk. Cykel. Need I say more?

Då jag konstaterat efter tre meter på min rostiga cykel att det fanns nada luft i däcken så var det bara att trampa på till slussen. Sakta o trögt gick det och då sadeln är pytte för stor så ramlade jag nästan av den vid rödljusen. Väl framme vid slussen och OKQ8 och jag försöker fylla på luft. Säkert hur många år sen som helst sen jag fyllde på luft i dem däcken. Då min väska lossnar från pakethållaren för att sakta glida ner i en pöl med olja o vatten så börjar jag nästan gråta (till detta hör att kvällen innan o natten inte heller varit så kul för undertecknad, tar det en annan ¨gång..) 

Då jag svettig som en gris och röd som en tomat går in o bedjar till den stackars killen bakom kassan att hjälpa mig för klockan tickar och sofies hjärta håller på att brista av adrenalin.. En snäll rund man hjälper mig och jag kan cykla vidare. Något mörbultad men det går betydligt snabbare med luft i däcken.

Nu måste bara växlarna sluta gnissla och hacka. Ingen vätternrunda för mig i år.. Attans!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jobbigt hjärtat!

2008-07-01 @ 22:19:51
URL: http://malinwiklundsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0