en impuls

Igår lunchade jag i kungsan med mig själv o en tidning. Schysst i solen flrutom den oönskade träsmaken i rumpan. Vissa hanterar sina barn så märkligt. Det var en mormor (kan ha varit farmor...) som har en tvååring i vagnen som är lite gnällig för att det är lite varmt o hon vill inte ha mer av den där banangeggan som mormor försöker trycka i henne. Hon vill uppenbarligen inte vara i vagnen o vara söt längre. Så när hon protesterar lite (väldigt snäll protest faktiskt) så säger mormor "nä det där funkar inte" "Det där funkar inte säger jag!" HELA TIDEN. Det är den enda meningen hon kan säga på svenska uppenbarligen, för det är det enda hon säger i 45 minuter. Inte lätt att vara två år och fatta att mormor blivit lite kocko eller att mormors tålamod är lite slut...

Sen gick jag i min lilla takt tillbaka genom kungsträdgården och det sitter ju massa folk vid fontänen. hade lite kvar i min cola och fick ett infall att hälla colan över dom... Tur att man kan hejda sina impulser... :)

Kommentarer
Postat av: Malin

ibland vill jag så gärna kladda mjukglass på folk. Jag ärrädd att det kommer ske inom kort..

2008-07-04 @ 14:14:11
URL: http://malinwiklundsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0