Halsning fran thailand

Nu sitter man har da. I thailand och svettas! Hittills pa min resa har jag lart mig att kineser inte vill att man lamnar deras flygplats, fast man har visum.. Vi fick nog prata med ca 20 kineser varav kanske en fattade engelska tillrackligt att forsta vad vi menade, sen da de forstatt skulle 20 kineser till kolla vart visum, sa vi gav upp och spenderade 7 timmar pa pekings flygplats. Vi kom till koh samui efter en blixtvisit i bangkok och nu sitter vi pa koh pangan och bor pa en avskild udde i norra thailand som vi hyr av en ganska sa parokt thailandare. Vi hyr en liten bungalow precis vid stranden och vi har en gecco - odla som husdjur.

Imorgon drar vi till on koh tao och ska forsoka dyka lite. Sa far vi se hur det gar! haha! Vi har snorklat och jag har nastan dott jag var nara att pilla lite pa en giftig sjoborre med en decimeter langa taggar. Jag sag den lite sent, men klarade mig som tur var. Inga ormar, men en del spindlar har hittats, vissa har fatt satta livet till och en del har begravts. En kackerlacka visades ocksa vanligt men bestamt ut ur fastigheten.. (Jag ville egentligen doda fanskapet, men da kommer ju som bekant slaktenm pa begravningen..)

Igar kajakade vi till en annan strand och allt ar som ett paradis. En hangmatta att sova lite i och att lasa i finns ocksa utanfor dorren.

Na nu ska jag nog mata lite elefanter tror jag..

Sawadee Kah!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0