Prego!

Jag ska åka bort.. MMMmm (Stolt).

Till Milano faktiskt. Shoppingens förlovade land i norra Italien. På påskafton bär det av handbagage och biljett i högsta hugg, nya solisar har jag faktiskt köpt för jag hoppas på att det ska vara lite varmare där än här.. Så jag ser fram emot några dars välförtjänt strosande och kanske en och annan kaffe på ett café där de inte alls pratar engelska.

Sen e det lite skoj att bo på hotell.. Minibar roomservice housekeeping..

Jag jobbade en gång på Grand Hotel i några veckor av mitt liv.. Jag jobbade som nattare vilket var att man kom och förberedde rummen för kvällen då alla gäster käkade middag. Detta innebar också (håll i er detta e faktiskt sant) att man skulle lägga ut en mjuk matta vid sidan om sängen så gästerna skulle ha något mjukt att stiga upp på.. Stod sängen mitt i rummet så lade man mattan på båda sidorna för man visste ju inte vilken av sidorna gästen ville stiga upp på.. Jeeezz.. Sen var det det gamla vanliga med snibb på toapappret och en annan fin grej. Hade gästerna duschat under dagen så var man tvungen att torka ur badkaret så att det var torrt igen.. Snacka om waist of precious time...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0