Dagens I-landsproblem

Ibland så sköljer ett ha begär igenom mig.. När jag är ute på stan eller surfar runt på olika sidor bara för att "kolla lite granna".. Jo tjena. Jag har sett en mobil. Som dessutom är ganska billig. Och så kommer den där jäkeln inom mig och bara sprudlar upp små fjärilar i magen och det kliar i fingrarna. Västerländskt bortskämt (naturligtvis) ha problem. Hur jag nu ska ha råd med denna önskan är ju nästa I-lands problem... Jag fyller ju år snart men alla pengar bör ju sparas till stundande semester. Det är tex inte gratis att vaccinera sig. . Och man vill varken ha tuberkolos eller diarré eller annat som gör att kroppen vill vända sig ut o in..

Det är ju också ett I-landsproblem. "ååååh vad mycket det kostar med att få vaccin mot alla sjukdomar.." Var glad att du lever i ett land som har vaccin, snorunge." Eller "fan nu är utemöbeln trasig igen där jag tänkte sitta o sola resten av dagen med min pina colada.." Jäklar vad insiktsfull manvar idag då! :D 

Kommentarer
Postat av: Malin

köp den! köp den! köp den!

2008-05-28 @ 13:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0