Din otacksamme jävel

Lyssnade på ett radioprogram förra sommaren (att jag kommer ihåg det.. hmm) som handlade om att folk fick ringa in och berätta om sina sommarjobb, för att vinna titeln det värsta sommarjobbet. Minns en kille som vek pizzakartonger. That´s it. Han fick väl typ tio öre kartongen och han vek o vek inne i en svettig pizzeria. Jag tror han vann.

Det finns såna jävliga jobb som man inte får ett endaste tack för att man gör.

Städare som moppar golv som kostymnissar fem sekunder senare klampar ner, slamsugare som motverkar att vår stad svämmar över i bajs (dom borde verkligen få ett tack och en guldklocka varje jul, men inte fan får han det. han får nöja sig med kanske en aladdin ask och ett vykort som är förtryckt med Freue Weinacht och en tryckt underskrift från Stockholms kommun. Då tror jag slamsugaren säger "ja.. jo men det var nog värt det!"

Ett annat skitjobb är dolda skitjobb, då man har rätt otacksamma arbetsuppgifter som alla tar för givet. O så när personen är sjuk så är inte disken bortplockad o då är det nog troligast att när den stackars arbetaren (som dessutom nu också är förkyld till råga på allt..) kommer tillbaka så finner hon tre dagars skörd med disk...

Tack slamsugare, diskare, städare, kloakare o alla ni andra som skär er i händerna på vassa föremål eller bär tungt som i i helskotta på din arbetsplats. Tack för att sopar våra gator som ingen märker att de är sopade. Bara när de inte är det.

Idag är jag tacksam för att jag slipper frysa om händerna....


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill passa på att tacka dig för att du finns och för att du är en guldkant med din blogg! En riktigt skinande guldkant med en diamant i mitten.

2008-05-20 @ 19:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0