nymålat

Man tror att Sverige är relativt fritt från rasism. Det är ju fel har jag upptäckt. Min kompis från marocko åkte tunnelbana med en tavla som inte helt ahde torkat (en liten tavla) för vi skulle ha den i vår sändning i skolan och det var sjukt ont om tid...och så kommer det fram en tant och  får en dutt färg på sin jacka. Min kompis erbjuder sig på en gång att betala kemtvätt och berättar om sändningen. Tanten skriker att hon är terrorist och att hon borde åka hem till sitt eget land. Sen tar hon sin hand på tavlan och smetar på min kompis kläder som hämnd och sen polisanmäler hon henne för att hon är terrorist, hemlös och att min kompis ska ha trakasserat henne....

Jo men världen är rättvis. Ingen har sagt något annat iförsig...


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad sjukt! Stackars din kompis!

2008-11-17 @ 18:30:41
URL: http://malinwiklundsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0