Jobba, jobba, friskt humör...

Min dator har tappat sin markeringsfunktion. Ni vet då man sveper med musen över bokstäverna så de blir blåa? Varför berättar jag det här för, allt det där kan ni ju redan. Jag kan iallafall inte göra det längre och det inte alls roligt. Man måste hålla inne bakåtknappen jättelänge. Dagens i-landsproblem. Så då var det klart.

Jag spelar i ett korplag i fotboll. Jo jag gör faktiskt det. Jag får springa, svettas, stå bredbent och slänga mig med termer som: " Jobba hem", "akta rygg", "andra kant" och skrika en hel del. Många tycker att sportutövare ska vara så jäkla peppade och skrika slagord och utropa ett uuuuööööööhhhhhuuuuoooohhhööööööö till tonerna av att klappa i takt. Att spotta är lite som en cool grej och man går o ser lite sur ut medan klacken troget hejar på. Men det känns faktiskt helt naturligt allt det där. Man är så jäkla skitnervös att man måste skrika, att spotta är man helt enkelt tvungen till för att undvika att kräkas och man hör inte ens klacken. 

Jag har aldrig gjort ett mål, men jag trivs ändå. Jag är ganska bra på mittfält iallafall... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0