4 kg.. Ja tänka sig..

Vet inte vad som e läskigast. Att jag skriver ett till inlägg om vad jag sett på t-banan eller det som jag är about to tell you...

Jag satt som sagt på stockholms eminenta tunnelbana på väg hem från IKEA. Vi hade varit där o filmat och jag intervjuade en handdocka! Evert Älg hette han, men det hör egentligen inte hit!

Hur som helst satt jag som vanligt med mina väskor i famnen för att ingen arg tant ska klaga på mig att jag tar upp yvå säten. insläntrandes kommer fem småtjejer, kanske 11 år. Det framkommer från deras samtal att de dansar balett. Plötsligt utbrister den minsta av dem:

Tjejen -Asssååå vet ni hur mycket en prima ballerina gör av med på en föreställning??
Alla andra: näääää?
Tjejen - 4 kg i vatten!!

Sen börjar de diskutera om vem som väger minst, och den längsta tjejen säger moloket att hon väger hela 32 kg. (Då fattar ni..) Ledartjejen som snackat tidigare säger efter en stunds bet'nketid att det är ju inget när man är så där lång och hon tränar ju så med andra ord inget att vara orolig för...

Jag var en milisekund ifrån att bryta mig in i samtalet, med risk för att få 5 par skeptiska ögon på mig, och säga:

" För 17 gubbar ( för att låta lite äldre och inge respekt.. ) inte ska ni små tjejer tänka på er vikt nu. Gå o klättra i träd eller bara var barn för en stund! Men jag vågade inte...  Tonårsögon kan döda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0