Det blir trångt i en burk(a)

Jag satt på tunnelbanan som man gör en gång om dan i en stor stad som denna.. Satt o tänkte på ingenting som man också så ofta gör på tunnelbanan och det kliver av o på lite folk.

Innan jag skriver vidare vill jag bara belysa lite att jag respekterar all typer av religioner och deras utövare.. Just so you know...

Det kliver på några kvinnor och män, kvinnorna klädda i burka. De får tala väldigt tyst för så fort någon av kvinnorna skrattar lite högre så får hon en arg blick och arga ord.. (Jag kan inte deras språk, men argt var det iaf. Sen om han sa "Lingonsylt" vet jag inte.. just so you know)

En liten tröjärm sticker ut under burkan och väninnan säger på svenska "Vilken fin tröja!" Tröjbäraren drog snabbt in mudden igen under sitt tygtält och kollade så att hennes man inte såg...

Jag tyckte synd om henne som en kvinna till en annan med risk för att låta feministisk.

Hon får ju inte ens visa upp sin fina tröja. . . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0