Karma eller inte Karma?

Folk får int vad de förtjänar. Ibland, men inte jämt och det är allt för sällan. Man tror lite naivt kanske att är man snäll och trevlig och betalar sina räkningar i tid så kan man kanske få betalning för det i slutet, komma till himlen eller få en stjärna i kanten. Men det verkar inte löna sig. Folk som kämpat sen dagen de föddes får mer skit lämpat över sig som ett brev på posten och en del som glidit på räkmacka och käkat med guldsked och kanske inte alltid förtjänat det fortsätter att glida.

För ska det inte spela någon roll om man hjälper Elsa, 75 över gatan, vara trevlig mot telefonförsäljare eller vara en allmänt god människa? Det spelar roll för mig om en människa säger till om jag tappar en vante eller om en trevligt butiksbiträde låter mig byta tröjan fast det gått 8 dagar och lite till. Men det känns pissigt om den människan som räddat min vante från att tappas ska bli överkörd över en buss fem minuter senare. jag skulle vilja att hon precis hann med nästa tunnelbana eller att killen hon gillar ringer..

Jag vill på nåt sätt fortsätta tro att man får vad man förtjänar... Jag vill tro det. jag vill..


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad fint. Men här ringer det fan ingen kille. Inte HAN iallafall. Crap.

2008-09-15 @ 23:42:11
URL: http://malinwiklundsvarld.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag håller med hjärtat.... jag tycker det är orättvist=(

2008-09-16 @ 13:09:32
URL: http://missmarren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0