Tantvarning

Idag på bussen satt jag och pratade i mobilen i vanlig samtalston, råkade skratta till och då flög en rynkig gammal hand som tillhörde en tant ett säte bort upp framför ögonen på mig och hytte med sitt beniga pekfinger åt mig. "DÄÄÄMPA DIIIG NUUU" och de andra två kärringarna med henne suclade högljutt åt den ouppfostrade ungdomen. Suck säger jag! Jag fattar inte grejen med att irritera sig på att folk pratar i telefon. Om man inte pratar skithögt och skriker eller nåt, fast varför skulle man ens göra det? Tanterna blir bara galna över att de inte kan höra svaren på vad jag säger och därför kan de inte tjuvlyssna. Om jag hade haft någon bredvid mig som jag pratat med hade de aldrig vänt på sina huvuden.

Bry er om viktigare saker.


Kommentarer
Postat av: Jo

Haha ååh du har ju så hilma rätt! Och jag kan slå vad om att de kan kackla på rätt duktigt de också när andan faller på... men det är nyfikenheten de faller på ;)

2009-07-10 @ 09:29:16
URL: http://themasquerade.blogg.se/
Postat av: Malin

Förbannade jävla tanter!

2009-07-10 @ 15:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0