väntetid

Jag har väntat tålmodigt. Som att vänta på bussen som aldrig kommer och man inte ens suckar åt det. Tills man börjar mistänka att bussen inte alls kommer. Men jag är trött på att vänta. På att gå och kolla på tidtabellen och fortfarande inte se något för att en fågel har bajsat på den så man inte ser ett skit om tider, lördag och söndag och vardagar. Det verkar inte spela någon roll vilken dag i veckan det är, jag fortsätter vänta för snart måste den komma. Jag börjar bli irriterad och sucka och till slut så går jag en station längre bort för att fördriva tiden. Frågar förbipasserande vad klockan är, för kanske jag har kollat fel. Går igen till tidtabellen. Fågelbajset är kvar. Såklart. Jag väntar lite till..

Man kanske ska tända en cigarett för då kommer väl bussen alltid?

Men jag röker ju inte... Eh jag kanske ska tända en ändå, bara för att testa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0