Dos and don´ts

Ibland vill jag prata med folk omkring mig, tex på bussen, för att ge ett råd eller två som de så väl behöver. Tex idag sitter det en ganska välskapt man med rätt snygga kläder mitt emot mig på bussen. Men allt det där som faktiskt är ok försvinner med hans lugg. God DAMN it, ta bort luggen. Det sticker i ögonen och kliar i munnen. jag fick övertala mig själv att inte säga: " hörru, om du bara kammar bort den där jävla luggen med lite gelé eller hårwax så kanske du får ligga lite mer!"

men det sa jag ju inte...

Jobbigt också med folk som måste prata lite för sig själva för att de tycker att det är en pinsam tystnad. Som en tant då jag tränade på lunchen (guldstjärna i kanten) som kom in i omklädningsrummet då det bara var vi två där och börjar småmumla massa strunt typ: "ojojojoj, vad ska den här.. oj ja nä vad är det.... hmm var e den då... ojojojoj" Vill du att jag ska svara? - tala högre. Vill du inte det? -håll klaffen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0